EN
0
Menu

V Mondelēz se umí postarat o pohodu zákazníků, ale i spokojenost zaměstnanců a jejich dětí

V Mondelēz jsme ušili na míru hlídání dětí zaměstnanců během léta. O tom, co si na nás vymysleli a jak se podařilo zadání splnit, jsme si povídali s Janou Herinkovou – People Specialist CZ/SK Mondelēz International.

 

Pojďme se nejprve seznámit, co vše Mondelēz dělá?

Jana: Mondelēz je americká potravinářská společnost. Celosvětově máme asi 91 000 zaměstnanců. Naše nejznámější značky jsou Cadbury, Milka, lokálně Kolonáda, Opavia, Oreo.

 

Čím se vyznačuje vaše firemní kultura?

Jana: Mondelēz je korporát. Máme nastavené procesy, máme standardy týkající se různých oblastí. V HR je to například odměňování, je to diverzita a inkluze. Jsme mezinárodní prostředí, a to znamená, že naším firemním jazykem je angličtina. Tady v Praze se snažíme dělat firemní kulturu neformální, s kolegy si děláme snídaně, máme tady akce pro děti typu Mikulášská a v zásadě se i snažíme být v kontaktu s kolegyněmi, které jsou na rodičovské dovolené. To nám i pomáhá integrovat je zpátky do pracovního života.

 

Máte nějaké netradiční zaměstnanecké benefity?

Jana: Co se týká těch nestandardních se zaměřením na rodiče a na děti, tak máme například placené volno při určitých životních událostech jako při narození dítěte, je to doprovod prvňáčka v jeho první školní den. Máme tady i benefit, který nevyužívají jen rodiče s dětmi, ale všichni zaměstnanci – 25hodinová psychologická pomoc nebo poradenství.

 

Jak vznikl nápad na hlídání dětí ve firmě?

Jana: Ten nápad tady byl už dlouho. I vzhledem k tomu, že máme velkou populaci rodičů s dětmi. Ta realizace nebyla jednoduchá v tom, že jsme měli docela nestandardní koncept: bylo to letní hlídání, nebyla tam pravidelná docházka dětí, byly to děti ve věku 3-8 let. Takže jsem docela ráda, že jsem potom vyhledala Baby Office, kteří nám byli schopni pomoct s tímhle konceptem. A teď už spolupracujeme druhý rok a jsme spokojeni.

 

Co se vám v Baby Office líbí?

Jana: Mně se líbila hlavně flexibilita Baby Office, protože jednak naše poptávka není úplně standardní, jednak proto, že pokud se objevila nějaká nenadálá situace, tak Baby Office vždycky zareagoval hodně rychle. A vždy po tom dětském koutku, po létě si s Baby Office voláme, sejdeme se a řekneme si, co by třeba v příštím ročníku bylo možné udělat jinak, ať už z naší strany nebo z jejich strany.

 

Jakými 3 vlastnostmi podle vás vynikají zaměstnanci s dětmi?

Jana: Já si myslím, že jsou hodně dobře organizováni, skvěle pracují s časem a jsou připraveni reagovat na nenadálé situace.  

 

Pavlína Štochlová

 

Chci dostávat newsletter s tipy, jak pečovat o rodiče ve firmě