603 564 243
EN
Menu

Rozjely e-shop na mateřské

Společný čas s dětmi jsem si hodně užívala, ale měla jsem také chuť dělat něco vlastního. Podobně na tom byly i Jana, Andrea a Markéta, které založily vlastní značku a rozjely e-shop. Jaké byly začátky a jak se jim daří? Co by udělaly jinak? A co doporučuji začínajícím e-shopařům?

Jana a její tvořivé sady – Pikle z pytle

Jana je kreativní maminka. Vymýšlí sady – pytlíky s věcmi na tvoření, které prodává na svém e-shopu Pikle z pytle. Na začátku měla společnici, se kterou se nakonec v dobrém rozešla a nyní je na vše sama. Určitě by mohla hodně vyprávět o svých začátcích, které byly náročné. Ale co bylo a je nejdůležitější: její práce ji baví. Stále vymýšlí nové věci. Poslední novinkou jsou třeba kufříkové domečky, vyrobené v České republice s ilustracemi od Markéty Jinochové.

Ze začátku se Jana snažila naplnit e-shop spoustou informací, to se jí nakonec ukázalo jako neefektivní. Doporučuje jednoduchost a přehlednost. A nepodcenit klíčová slova a SEO. Pracovat na odkazech, být vidět v magazínech i na off-line prodejních akcích a workshopech, kde jsou její zákazníci – rodiče s dětmi.

Nejdřív uvažovala o e-shopu na míru, ale pak byla zklamaná přístupem a neschopností nastavit všechny funkce. Proto se rozhodla pro Shoptet, který se jí zdál velmi přehledný a vzhledově přijatelný. Navíc byly s kolegyní schopné ho upravit samy, i když neměly žádné zkušenosti. Teď je spokojená, chybí ji jen možnost angličtiny a nesotačující blog.

A co jim nejvíce zabírá? “Šeptanda” a taky když se o stránkách zmíní někdo vlivný. Plány si Jana dělá spíš intuitivně, i když ví, že by se tím měla zabývat víc. S výdělky se Jana zatím neuživí, stále má hodně peněz investovaných v materiálu. Ale věří, že se to brzy zlomí.

 

Markéta se značkou Tamarki

Začalo to blogem a pokračuje vlastními produkty. Markéta je velmi kreativní a inspirativní žena, na svém blogu se dělí se svými čtenářkami o tipy na bydlení a DIY nápady. Před několika měsíci založila vlastní e-shop, kde prodává autorské povlečení a vkusné doplňky do domu. Pro svůj internetový obchod si také vybrala pronájem, hodnotí to jako nejjednodušší a nejefektivnější řešení. Chtěla čistý design a jednoduché ovládání.

Tvořím=žiju je její motto. Tvorba ji doprovází celý život. I kdyby nebylo blogu, stejně by se jí věnovala.

Zákazníky si hledá pomocí svého blogu, je aktivní na Facebooku i Instagramu. Kromě e-shopu si založila účet také na českém Fleru. Její propagaci pomáhá také to, že o jejích nápadech napíší v tištěných i on-line časopisech. Nejdřív se sama musela snažit, nyní se jí z magazínů, blogů a časopisů ozývají sami a žádají ji o pomoc.

A jak se Markétě daří? “Je to těžký, vydělám si zatím na svoje náklady, platím zdravotní a sociální, taky ateliér.” Je pro ni podstatné vytrvat, e-shop zatím funguje krátce. “Mít dobrý nápad neznamená, že budu prodávat. Stále ještě hledám, kde oslovit tu správnou skupinu lidí. Tu, která bude moje věci pravidelně kupovat.”

Já sama znám Markétu už rok. Má skvělé nápady, je zručná a je perfekcionistka. Když si tyhle věci dáte dohromady, vzniknou fakt propracované produkty, které si najdou své věrné zákazníky. Mrkněte třeba na její povlečení nebo polštářky s technikou linorytu.

Komentáře