GDPR (angl. General Data Protection Regulation) je nová legislativa EU, která má výrazně zvýšit ochranu osobních dat občanů. Nařízení bylo schváleno 26.4.2016, v platnost vstupuje 25.5.2018.
Možná si řeknete, že je ještě spousta času, ale není dobré přípravu podcenit. „Připravujte se na přijetí GDPR co nejdříve, ale neuspěchejte reálné kroky především vůči Vašim klientům. Vše si důkladně rozvažte, protože pokud jednou přijmete opatření, bude náročné je posléze měnit,“ říká Lída Dušková, specialistka na problematiku GDPR.
Hlavní novinkou oproti dosavadní ochraně jsou:
GDPR není náš nepřítel nebo něco, co by nás mělo děsit. Je tu proto, abychom my všichni, jako fyzické osoby, byli chráněni před zneužitím našich osobních údajů – ať už se jedná o obtěžující spamy, nabídkové hovory nebo závažnější delikty s odcizením identity.
I na straně zpracovatele dat můžete k nařízení přistoupit konstruktivně a udělat si pořádek v datech i v bezpečnosti. Známe to všichni, máme data uložená na více místech, často je nemůžeme najít, o důkladném zabezpečení zařízení, na kterých pracujeme, ani nemluvě.
Základní principy, kterými byste se měli řídit:
Další informace, školení, konzultace vám poskytne Ludmila Dušková, GDPRspecialist.com
Baby Office podporuje pracující rodiče. Zajišťuje ve firmách: