Simona Kijonková

Simona Kijonková je známou českou podnikatelkou mnohdy označovanou za první dámu české e-commerce. Měsíčník Forbes si ji vybral na svou titulní stranu a zařadil ji mezi 75 nejvlivnějších žen České republiky.

Jejím nejúspěšnějším projektem v Čechách i v zahraničí je společnost Zásilkovna, v rámci níž pomáhá e-shopům budovat logistiku na míru a nebojí se u toho bořit zažitá pravidla. Pod jejím vedením se Zásilkovna stala úspěšnou firmou, který se pyšní nejoblíbenější sítí výdejních míst ve střední a východní Evropě.

Od roku 2015 se také aktivně zabývá investicemi do start-upů, jako např. Robeeto.com a SizeID.com. Size ID je technologický projekt řešící logistiku při nakupování oblečení online a Robeeto je P2P komunitní platforma zprostředkující služby online. Za svou podnikatelskou a inovativní činnost se stala Podnikatelem roku 2017 v Praze.

Simona je velkou podporovatelkou začínajících podnikatelů. Měli jsme tu čest, že byla hostem také na naší prosincové inspirosnídani.

 

Jaké jsou její tipy na úspěšné podnikání?

  • Můžete začít podnikat, i když máte mizernou startovací čáru.
  • Podpora partnera je důležitá a hodně pomáhá.
  • Zbavte se toxických a negativních lidí.
  • Připravujte se na podnikání systematicky – našetřete si peníze a budujte síť kontaktů.
  • Vyhněte se nákladům a závazkům – tj. zpočátku žádní zaměstnanci ani kanceláře.
  • Dělejte, co vás opravdu baví, učit se můžete za pochodu.
  • Reagujte na problémy svých klientů (např. Zásilkovna reagovala na problémy e-shopů s logistikou).
  • Děti by měly zůstat priorita. Když jste s nimi, tak nepracujte.
  • Naučte se poznat, jakou máte kapacitu.
  • Stanovte si priority. To, co nejvíc posune váš business dopředu, tomu se věnujte.
  • Delegujte, nebojte se zapojit rodinu.
  • Hlídejte si peníze a průběžně upravujte business plán.
  • Hlídejte si čas, vyhněte se např. zbytečným schůzkám.
  • To nejdůležitější ale je pracovat a nevzdávat se, když se něco nepovede.

Tipy sepsala Lucie Václavková

Sdílejte ...


Komentáře

Okomentuje příspěvek