Kooperativa se otevírá dětem zaměstnanců, a to díky nově otevřenému multifunkčnímu prostoru dětského koutku a kanceláře v jednom

Blíží se čas Vánoc a tak i v Kooperativě se nadělují dárky. Jedním z nich, a to velmi potřebným a prospěšným pro sladění pracovního a rodinného života je otevření dětského koutku v pražské centrále společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s. VIG. Tento krásný dárek si nadělili již k Mikuláši, aby jej již v čase adventním mohli využívat. Nejedná se pouze o klasický hlídací dětský koutek, nýbrž o multifunkční prostor s veškerým zázemím kanceláře, kde si rodiče/zaměstnanci obstarají své miláčky samy a ještě u toho mohou pracovat.

Za myšlenkou otevření prostoru, kam si mohou zaměstnanci-rodiče (vč. těch na mateřské či rodičovské dovolené) v případě nutnosti vzít děti s sebou, stojí člen rozšířeného představenstva Martin Laur, který je odpovědný za společenskou odpovědnost firmy a za samotným projektem realizace Michaela Vágnerová z Personálního úseku, která má v Kooperativě na starosti projekty společenské odpovědnosti týkající se zaměstnanců.

Co vás vedlo k zřízení kanceláře s dětským koutkem?

Myšlenka vytvořit prostor, kde by mohli rodiče mít své děti u sebe, vznikla vlastně díky naší kavárně. Kavárna slouží mimo jiné jako místo pro schůzky a jednání. Chodí sem i maminky a tatínkové s dětmi, pokud je z různých důvodů musejí vzít s sebou do práce. V kavárně jsou, ale pouze omezené možnosti, jak děti zabavit. Rodiče jsou vystaveni stresu, aby co nejrychleji vyřídili, co potřebují, a zároveň aby udrželi své děti v klidu.

Zavnímali jsme tuto potřebu a začali přemýšlet nad tím, jak jim vyjít vstříc a ulehčit skloubení pracovního života s rodinným. Tak, aby se život našich maminek, a samozřejmě i tatínků, dařilo co nejvíce zjednodušit. Přizpůsobení jedné zasedací místnosti potřebám dětí a rodičů nám připadalo jako ideální řešení.

Bylo náročné místnost vybavit? Najali jste si na to firmu nebo jste to zařizovali sami?

Snažili jsme se vynaložit minimální náklady pro dosažení co nejlepšího efektu. Nakoupili jsme nový nábytek, dekorace i hračky, ale vše jsme si zařizovali sami. Nechtěli jsme se zaměřit pouze na práci a hračky, ale také na vzdělávání, jelikož edukace v dopravní bezpečnosti je pro nás významným tématem v oblasti společenské odpovědnosti a věnujeme se jí v mnoha projektech. K tomu bude sloužit vzdělávací dopravní tabule, která děti, ale i rodiče, seznámí se základními principy na silnicích dle různých věkových kategorií.

Otevření dětského koutku v centrále vaší firmy patří mezi aktivity společenské odpovědnosti, kterým se věnujete. Jaké další projekty v této oblasti realizujete?

Již kromě zmíněných projektů dopravní bezpečnosti se věnujeme i mnoha aktivitám zaměřeným na naše zaměstnance a jejich osobní i profesní rozvoj a v neposlední řadě zdravý životní styl. Dětský koutek spadá pod péči o vlastní zaměstnance. Rodiče jsou pro nás důležití. Snažíme se podporovat je v jejich roli řadou vzdělávacích a rozvojových akcí. Pravidelně pořádáme setkání se zajímavými osobnostmi. Byl u nás např. profesor Pafko, pan Váňa, paní Hašková-Coolidge, herec pan Dušek a řada dalších. Jsou pro nás důležití nejen naši zaměstnanci, ale také témata ekologie, udržitelného podnikání a dobročinné aktivity.

Velký důraz klademe také na zdraví zaměstnanců, máme společná cvičení, psychologické workshopy, učíme kolegyně a kolegy správně sedět, aby záda netrpěla a mnoho dalších aktivit.

Vrací se vám maminky po mateřské a rodičovské dovolené? Zůstáváte s nimi v kontaktu?

Maminky se vrací. Snažíme se jim maximálně usnadnit sladění práce a péče o děti, takže mají možnost nastoupit na zkrácený úvazek. Umožňujeme také flexibilní úvazky a home office. Samozřejmě záleží na pozici, na kterou nastupují a na dohodě s nadřízeným, ale najít optimální řešení pro naše maminky je pro nás prioritou.

Děkuji Michaele za rozhovor a přeji, ať se v dětském koutku dětem líbí a rodičům dobře pracuje.
Hana Krejčí

Sdílejte ...


Komentáře

Okomentuje příspěvek