0
Menu

Dětské koutky na akcích: Mýty a realita

Dětské koutky se na akcích pomalu stávají trendem a my jsme za to v Baby Office rádi. Kolik ale takový koutek stojí a co všechno cena obsahuje?

O mobilní dětské koutky byl velký zájem od samého počátku, kdy jsme je před více než 11 lety začali nabízet. Většina pořadatelů akcí si vždy uvědomovala, že cílová skupina rodičů s dětmi je početná a že se vyplatí na ni myslet. 

Takový mobilní dětský koutek je po všech stránkách skvělý nápad. “Našli jste díru na trhu,” poklepávali nám s uznáním lidé na rameno. Ale má to jeden háček. Část pořadatelů si stále nedokáže na dětský koutek vyčlenit potřebné finance a hledají jiné cesty. Nabízejí nám pak za dětský koutek propagaci nebo možnost vybírání poplatků přímo od rodičů. Ze zkušenosti však již víme, že ani jedna z verzí bohužel nedokáže pokrýt náklady na realizaci koutku. Marketingové plnění se vyplatí pouze v případě, kdy se podaří domluvit sponzora, který se skrz koutek propaguje. Vybírání poplatků od rodičů je neefektivní – nepůsobí dobře na účastníky akce, kteří už jedno vstupné na akci zaplatili. Proto si velmi vážíme pořadatelů, kteří si uvědomují hodnotu tohoto benefitu, který dá možnost rodičům s dětmi navštívit akci, i když nemají možnost vlastního hlídání.

Jak je náročné zařídit dětský koutek a kolik to stojí?

Cena za koutek se odvíjí od několika faktorů:

  • Doba trvání eventu. (Je to půlden? Nebo týden?)
  • Počet a věk dětí na eventu. (Jde spíše o školní děti, nebo o batolata?)
  • Střídání dětí v koutku. (Budou v něm stále stejné děti, nebo se budou střídat? Tento faktor ovlivňuje personální náročnost.)
  • Velikost prostoru. (Určuje, jaké množství vybavení je třeba přivézt)
  • Funkce. (Slouží koutek pouze k hlídání dětí, nebo funguje i jako herna pro rodiče s dětmi? Má zde být přebalovací a kojící zóna?)

Orientační cena za jednodenní akci

Orientační cena za realizaci dětského koutku na půldenní akci (cca 4 hodiny) je zhruba 20 000 Kč, u celodenní akce (cca 8 hodin) jde pak o 30 000 Kč. Částky jdou vztáhnout na variantu, kdy je na uzavřeném eventu až 12 dětí ve skupině v jeden okamžik i na verzi, kdy se vystřídá třeba i přes 40 dětí během veřejné akce. V takovém případě nechávají rodiče během programu hlídat své děti 1-2 hodiny. 

Co všechno cena zahrnuje?

Příprava akce a komunikace s klientem před akcí

  • Diskuse nad vhodným prostorem podle jeho potřeb.
  • Online či osobní setkání s pořadatelem akce.
  • Vymýšlení doprovodného programu – tvůrčí dílna, pohybové hry podle charakteru akce, věkového složení a dalších faktorů.

Doprava a instalace před akcí, úklid a čištění vybavení po akci

  • Koutek se instaluje minimálně 3 hodiny před akcí, často je potřeba ho zajistit den předem pro hladký průběh.
  • Často bývá potřeba prostory vyklidit nebo přizpůsobit pobytu dětí.
  • Po akci vše zase uvádíme do původního stavu.

Práce koordinátora na akci

  • Po celou dobu akce je přítomen zástupce BO jako spojka mezi klientem a našimi lektory.
  • Řeší registrace dětí, komunikaci s rodiči, příchody a odchody dětí.

Hlídání dětí

  • Na akci zajišťujeme spolehlivé, ověřené chůvy a lektorky, se kterými máme dlouhodobou spolupráci. Jelikož se jedná o nárazovou práci, je personální obsazování velmi náročné. 

Pronájem vybavení

  • Vybavení sestavujeme podle velikosti prostoru, který je k dispozici.
  • V našem modelovém případě sestavujeme tři zóny:
    • uzavřený herní koutek s hlídáním dětí (stolky a židličky, koberce s autíčky, stavebnice, materiál na tvoření apod.)
    • kojící a přebalovací koutek (přebalovací pult, sedací vaky, kojící polštáře, plenky apod.)
    • otevřená herní a relaxační zóna pro rodiče s mladšími dětmi (molitanové sestavy, minihoupačky, miniklouzačky apod.)

Pojištění

  • Jsme pojištěni pro újmu na majetku a zdraví. Takže cokoliv se stane dětem nebo pokud způsobíme škodu, přejímáme plnou odpovědnost.
  • Dlužno podotknout, že za celou dobu našeho fungování se dětem nic takového nepřihodilo, abychom jej museli využít.

Školení 

  • Naši lektoři jsou proškoleni v Kurzu první pomoci.
  • Profesionalita je naší doménou.

Čištění hraček

  • Po každé akci hračky z herních koutků myjeme, pereme, sušíme a větráme.
  • Rozbité prvky vyřazujeme a průběžně nahrazujeme novými.

Propagace akce 

  • V případě, že se jedná o veřejně přístupnou akci, propagujeme ji všemi kanály.

Jak kalkulujeme ceny?

Naše ceny jsou sestaveny tak,

  • abychom mohli fungovat a platit
    • nájem kanceláří a skladů,
    • alespoň průměrnou mzdu našim spolupracovníkům,
  • abychom mohli generovat zisk.

Baby Office je podnik se sociálním zaměření. To znamená, že se snažíme skrze naše služby pomáhat řešit sociální problém, kterým jsou nerovné příležitosti a sociální izolace žen na mateřské a rodičovské dovolené. Aby byl jakýkoliv podnik udržitelný, musí vytvářet zisk. Ten náš míří na osvětu k prosazování rovných příležitostí.

Proč si objednat koutek od Baby Office?

Pokud chcete mít jistotu, že jsou děti v bezpečí a je o ně dobře postaráno.

Pokud vám záleží na kvalitě a udržitelnosti.

Pokud chcete s námi posouvat naši společnost směrem k větší rovnosti a spravedlnosti.

Pokud ESG pro vás nejsou jen slova na papíře.

Chci dostávat newsletter s tipy, jak pečovat o rodiče ve firmě