EN
0
Menu

7 podnikatelských tipů Margarety Křížové

1. Ověřte si reálnost Vašeho podnikatelského plánu, zeptejte se lidí kolem vás, zda by si Váš produkt nebo službu koupili a proč.

2. Vymodelujte si svého zákazníka. Kdo to je, co čte, kam chodí, na co se dívá v televizi, kde žije, kolik má peněz, jaké řeší problémy, atd.

3. Nedělejte ukvapené kroky. Není nutné mít v začátcích drahou kancelář na hlavní třídě, jděte postupně po krůčcích.

4. Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. Nebojte se ptát, lepší přiznat, že něčemu nerozumím, než podepsat směnku a nevědět o tom.

5. Peníze na rozjezd podnikání si nepůjčujte od pochybných existencí ani úvěrových společností s předraženým úrokem.

6. … a pamatujte si, co je psáno, to je dáno, dohody si potvrďte alespoň mailem a schovávejte si důležitou korespondenci.

7. Připravte se, že podnikat nebude lehké, kdyby to bylo snadné, dělají to všichni. Občas budete mít chuť se na všechno vykašlat, ale to zažívají všichni.

Investorka Margareta Křížová Baby Office od začátku podporovala. Byla s námi od začátku, vždy nápomocná užitečnou radou.

Proběhlo také také několik akcí, kde předávala cenné tipy a rady do začátku podnikání nejen na mateřské a rodičovské dovolené. Za nejpalčivější otázky považovaly účastnice především kde najít zákazníky, jak řešit peníze a co nabídnout potenciálnímu investorovi.

„Sto lidí odmítne, sto lidí řekne jdu do toho. Člověk musí být psychicky odolný a nic si z toho nedělat. Budete mít pochybnosti, budete mít problematické zaměstnance, klienti na vás budou tlačit. To k tomu patří,“ řekla o podnikání Margareta Křížová. 

Důležitým bodem jsou peníze a vysvětlení fixních a variabilních nákladů. „Základ je, že nemůžete být delší dobu v mínusu. Pokud jste na začátku lehce v mínusu nebo lépe, na nule, je to v pořádku. Pokud to ovšem trvá a nic se nemění, je to špatně,“ říká Křížová.
10421848_689842827747882_1117928978_o

Čím zaujmout investora?

Jednak se může jednat o zážitek pro zákazníky, podporu produktu nebo pozitivní PR skrz podporu společensky přínosných projektů.

Jednou z účastnic workshopu byla i Andrea Loflerová, která podniká v oblasti zážitkového vaření s dětmi a získala podporu od známé velké firmy, která nabízí vše potřebné pro vaření.

„Oslovila jsem je v ideální době, kdy uváděli na trh novou řadu výrobků pro děti a nabídla jim formu spolupráce – organizaci zážitkových programů pro rodiny s dětmi spojených s vařením, stolováním, etiketou a edukací v oblasti zdravého stravování. Získala jsem tak minimálně dvouletý příslib spolupráce, možnost používat silnou značku jako záruku kvality při komunikaci s cílovou skupinou, prostory, kde kurzy vaření s dětmi probíhaly a všechny kuchyňské pomůcky na vaření i stolování pro organizaci kurzů,“ popisuje výhody spolupráce Loflerová.

Kristýna Čermáková

 

 

Chci dostávat newsletter s tipy, jak pečovat o rodiče ve firmě