Setkání účastnic Desatera s lektorkou Janou Klampflovou

Cyklus Desatero k úspěchu měl v Baby Office již tři pokračování, čtvrté nás čeká v září. Na programu tohoto setkání bylo povídání s absolventkami z prvních tří běhů, přičemž mnohé z nich jsou po absolvování tohoto vzdělávacího programu svým podnikáním mnohem více vytížené. Setkání mělo sloužit především k propojení účastnic jednotlivých běhů a k prostoru pro dotazy a rady.

„Téměř bez jakéhokoliv marketingu se mi projekt tak rozjel, že se poslední čtyři měsíce nezastavím. Hodně sázím na síťování,“ říká Lucie Schejbalová, která pořádá dětské party pod značkou Párty nejen pro děti. Mezi další úspěšné účastnice patří i Lucie Nováková, která má úspěšný eshop s kosmetikou Best make up nebo třeba Markéta Dočkalová, která má webový portál nabízející chaty k pronájmu nebo Markéta Kohoutková s Úspěšné dítě o.p.s.. „Dobře mi funguje facebook a spolupráce s blogerkami, které píší o kosmetice,“ řekla Lucie Nováková.

Všechny přítomné dámy se hned na začátku shodly na tom, že důlěžitým bodem jejich podnikání by měly být inovace. „Důležité je neusnout na vavřínech, konkurence je dravá. Musíte se starat jak o běžný chod podnikání, tak i o to, co je potřeba udělat nového,“ říká Jana Klampflová z Gender consulting, jedna z lektorek úspěšného kurzu. Zároveň je upozornila na důlěžitost správné business prezentace. „V prvních větách musíte říct nejdůležitější informace, pak pozornost posluchače výrazně klesá,“ upozornila Klampflová.

Důležitou otázkou pro absolventky kurzu stále zůstává time managment a slaďování práce a rodiny. „Je důležité si vydefinovat, jestli jsem ta matka, co je schopná pracovat doma nebo ta, co za sebou musí tzv. zabouchnout dveře,“ dodává Klampflová. Na tom se přítomné dámy shodly. Zatímco některým nevadí mít na klíně notebook a pracovat s dítětem vedle sebe, jiné mají výčitky a nedokáží se plně soustředit a aby mohly pracovat, musí opustit rodinný prostor. „Je důležité vytvořit si určitý harmonogram, práce po nocích není natrvalo. Chvíli to jde, ale pak se to nutně musí negativně projevit,“ dodala lektorka.

Přítomné podnikatelky si poté dávaly konkrétní rady, jak se zlepšit. Jejich webové stránky se promítaly na velkou obrazovku a padaly rady nejenom ke stránkám. „Důležité pro vaše podnikání je rozvíjet vztahy s klientem, nechat ho více mluvit a pochopit ho. Někdy je také dobré využít kouče a zjistit, jaké jsou mé schopnosti. Musíte také pečovat sama o sebe tzv. některé věci si zaplatit a ve finále ušetřit,“ radí Klampflová.


Komentáře

Okomentuje příspěvek